قیمت جوجه شترمرغ در سال 1400

قیمت جوجه شترمرغ

قیمت جوجه شترمرغ درسال 1400چکونه است ؟ ایا افزایش قیمت زیادی خواهد داشت؟
قیمت  نسبت به ابتدای سال قبل تغییر چندانی نداشته است و این درحالیست که قیمت نهادها و خوراک شترمرغ به شدت اقزایش داشته اتست.

قیمت تمام شده  برای مزرعه داران بسیار  بالاست و قیمت کنونی در فروش جوجه شترمرغ مقرون به صرفه نمی باشد و سود چندانی را نصیب انها نمی کند.

خرید جوجه شترمرغ

جوجه ها در سنین مختلف فروخته می شود چنانچه مبتدی هستید و قدرت ریسک کمی دارید جهت شروع کار جوجه های یک ماهه و بالاتر خریداری کنید تاریسک تلفات انها کمتر باشد .

جوجه شترمرغ در  زوزهای اول پس از خروج از تخم به مراقبت ها و شرایط خاصی نیاز دارد که اگر تجربه و شرایط لازم رانداشته باشید تلفات شدید ی در اثر عفونت کیسه زرده خواهید داد .

بهترین سن خرید جوجه شترمرغ یک ماهگی می باشد که واکسیناسیون انها انجام شده  و نسبت به بیماریها مقاو م شده اند.وزن نرمال جوجه شترمرغ ایرانی در سن یک ماهگی 3/5 تا4 کبلوگرم میباشد.

هزینه  پرورش جوجه شترمرع چقدر هست؟

هزینه پرورش شترمرغ

پرورش  شترمرغ مانند هر کار تولیدی دیگر دارای هزینه های ثابت و هزینه های جاری می باشد. مکان و لوازم موردنیاز جزئ هزینه های ثابت محسوب می شوند .

فضای مورد نیاز برای پرورش به نسبت هر جوجه 15 مترمربع می باشد البته تا 3 ماهگی فضای بسیارکمتری لازم دارند اما با توجه به تحرک و جنب وجوش بسییار زیاد این حیوان از 3 4 ماهگی باید فضای بزرکتر ودر نهایت 15 مترمربع برای هرجوحه در نظر بگیرید

مقدار خوراک لازم برای هرجوجه تا سن کشتار و وزن 85 کیلو گرم حدودا 250 تا 280 کیلو گرم می باشد .با مصرف خوراک بالانس شده و مقوی جوجه شترمرغ زنده در سن 6 الی 8 ماهگی باید وزنی در حدود 80 الی 95 کیلو گرم داشته باشد.

انتخاب جوجه شترمرع

 

انتخاب جوجه های خوب سالم اهمیت بسیار زیادی در سود دهی شما خواهد داشت بنابراین در زمان خرید جوجه ها اگر تجربه کافی ندارید حتما از مشاوره یک کارشناس مجرب استفاده کنید.

ولی درعین حال هنگام خرید جوجه شترمرغ دقت کنید که جوجه ها از نظر ظاهری شرایط  خوبی داشته باشند پر تحرک باشند دربکجا کز  نکرده باشند . وزن جوجه با اندازه ان تناسب داشته باشد .جوجه ها پوک و سبک نباشند (تناسب وزن و سن وجثه). چشم ها براق  و اجیر باشند و…

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *