قیمت بروز پلت یونجه 28 ابان سال1401 تغیین می شود ؟ آیا قیمت پلت یونجه در سال جدید افزایش زیادی خواهد داشت؟
یونجه یک گیاه چند ساله هست که ریشه ان راست ومسقیم می باشد .یونجه پس از جوانه زیاد نسب به زیادی و کمی آب،شوری خاک و سله بستن سطح خاک حساسیت دارد.

قیمت یونجه امسال

قیمت پلت یونجه

قیمت  یونجه با توجه به کیفیت، میزان رطوبت و همچنین نسبت عرضه به تقاضا مشحص می شود.یونجه علوفه بسیار باارزش و مهمی در تغذیه دام ها به شمار می رود به همینئ دلیل به صورت گسترده ای در اقسا نقاط ایران کشت می شود .

ارزش غذایی یونجه به قدری زیاد است که از اقلام اساسی در خوراک اکثردام ها  مثل گاو گوسفند و شترمرغ می باشد.

یونجه بسیار قابل هضم و غنی از پروتئین و مواد معدنی می باشد بنابراین تقاضای خرید ان بسیار بالاست.
درهنگام خرید یونجه باید دقت فراون داشت که یونجه ها سالم و فاقد کپک زدگی باشد

تولیدی پلت یونجه در خراسان

رشد یونجه معمولا در فصل بهار می باشد از آنجایی که یونج یک گیاه چند ساله می باشد با یک بار کشت معمولا تا هفت سال نیاز به کاشت ندارد .
یونجه درهر سال چندین بار درو می شود بسته به کیفیت خاک و مقدار آبدهی و در استانهای مختلف متفاوت می باشد .یونجه با ارزش ترین علوفه برای تغذیه دام ها می باشد .مقدار پروتیین در یک یونجه خوب حدودا 17 تا 20 درصد می باشد .
پلت یونجه از یونجه های مرغوب تولید می شود یونج پس از دروشدن باید چندروزی روی زمیت در برابر خورشید قرار گیرد تا رطوبت خود را ازدست دهد سپس با دستگاه مخصوص در ورن های  13 دتا18 کیلو  پرس شده تا حمل آن اسانتر باشد باید مواظب باشید که برگ های یونج نریزد پون بیشتریتن ارزش غذایی یونجه در برگها می باشد .
سپس با دستگاه خردکن مخصوص حرد  می شوند و با یک محلول چسبان مثل ملاس، روغن سویا و یا خاک روس در میکسر کاملا مخلوط می شوند سپس این مخلوط یکنواخت در دستگاه پلت زن تحت فشار ورطوبت به هم چسبیده و از سوراخ های مخصوص که دای نامیده می شود عبور میکند و به صورت استوانه ای شکل متناسب با سوراخ دای که قابل تعوض در اندازه مختلف می باشد خارج می شود .

 

قیمت یونجه در شهرهای مختلف ایران

قیمت یونجه در شهرهای مختلف

با توجه به تولید بالای 1000تن درماه و امکان ارسال به  تمام نقاط  این شرکت به راحتی نیاز شمارا  رفع می کند .با توجه به دور و نزدیک بودن شهرها طبیعتا قیمت در شهرهای مختلف تفاوت دارد.

قیمت یونجه در همدان قیمت یونجه در تهران  قیمت یونجه در مشهد قیمت یونجه در شیراز قیمت یونجه در تبریز قیمت یونجه در ارومیه قیمت یونجه در زاهدان قیمت یونجه در سمنان قیمت یونجه در شمال قیمت یونجه همدان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *