آیا پرورش شترمرغ در ایران سود دارد؟
سود پرورش شترمرغ

پرورش شترمرغ جزو یکی از ایده‌هایی قرار می‌گیرد که می‌تواند سود بالایی را داشته باشد.
کافیست تجهیزات و مکان مناسبی را برای شترمرغ در نظر بگیرید.
همچنین نکات مختلف را مورد بررسی قرار داد و از عواملی که باعث به خطر افتادن جان شترمرغ‌ها می‌شوند، دوری کرد. در ادامه به صورت کامل‌تر این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پرورش شترمرغ جزو فعالیت‌هایی به شمار می‌رود که در صورت تلاش و تهیه بهترین تجهیزات می‌تواند سوددهی بالایی را داشته باشد. شترمرغ در دسته بندی پرنده‌هایی قرار می‌گیرد که از تمامی بخش آن می‌توان استفاده کرد و نهایت بهره را برد.

گوشت، پوست، تخم، پر، روغن و فضولات شترمرغ را می‌توان در جهت کسب درآمد به کار گرفت.
اگر فرد سرمایه‌گذار دانش و تجربه لازم را داشته باشد، با صرف زمان کوتاهی می‌تواند پله‌های موفقیت را طی کند.
در ادامه همراه ما باشید تا شما را به صورت کامل‌تر با جزئیات این موضوع آشنا نماییم.

سرمایه لازم جهت پرورش شترمرغ

دستگاه جوجه کشی نیک هنگام

بدون شک از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند میزان سوددهی شما را افزایش دهد، تهیه تجهیزات مختلف است.
برای پرورش شترمرغ در بهترین کیفیت ممکن، باید از تجهیزاتی بهره برد که بتوانند ویژگی‌ها و مشخصه‌های مختلفی را از خود به نمایش بگذارند.

از تجهیزات مهم و تاثیرگذار در زمینه پرورش شترمرغ در ایران می‌توان به مواردی همچون دستگاه جوجه کشی، سیستم‌های گرمایشی، تهویه، آسیاب و مخلوط‌کن، سالن، سایه‌بان، آبخوری، دانخوری و… اشاره کرد. از مهم‌ترین تجهیزات می‌توانیم دستگاه جوجه کشی را نام ببریم که بسیار پراهمیت است.

[box type=”warning” align=”” class=”” width=””]دستگاه جوجه کشی قلب مزرعه شترمرغ محسوب می شود [/box]به همین علت در انتخاب آن باید تمامی توجه خود را به کار بگیرید. از معروف‌ترین برندهایی که در زمینه تولید انواع دستگاه‌های جوجه‌کشی در حال فعالیت هستند، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • دستگاه جوجه کشی مشهد برق
  • دستگاه جوجه کشی نیک هنگام
  • دستگاه جوجه کشی پرگال

مساحت زمین برای پرورش شترمرغ

مساحت زمین برای پرورش شترمرغ

اگر می‌خواهید سودآوری بالایی را در پرورش دادن شترمرغ داشته باشید، باید در انتخاب مکان مناسب نیز نهایت تلاشتان را به کار بگیرید.
شترمرغ‌ جثه بزرگی دارد. به همین علت باید یک زمین وسیع را برای پرورش انتخاب کنید. بسته به نوع پرورش که پرواری باشد یا مولد  ویا توام ، مقدار زمین و فضای متفاوتی لازم می باشد .

شترمرغ‌‌ها علاقه زیادی دارند تا در یک محیط آزاد به زندگی خود مشغول باشند. توجه به این اصل می‌تواند شرایط را برای زندگی با[box type=”info” align=”” class=”” width=””]به طور مثال در پرورش شترمرغ پرواری، هر پرنده 15 متر مربع فضا نیاز دارد ویا در مورد مولد هر خانواده که شامل دو تا ماده و یک نر می باشد حداقل 450 متر زمین باید در نظر گرفت.[/box]کیفیت شترمرغ‌ها فراهم آورد. همچنین تغذیه آن‌ها باید توسط علوفه و غلات با کیفیت صورت گیرد. پس برای رسیدن به سود در پرورش شترمرغ از رعایت این نکات غافل نشوید.

محاسبه سود پرورش شترمرغ

همانطور که در ابتدای مقاله نیز ذکر کردیم، رسیدن به سوددهی بستگی به شرایط، امکانات و مدیریت افراد دارد. افرادی که پا در این حوزه می‌گذارند، باید مکان و تجهیزات مناسب را برای شترمرغ‌ها فراهم آورند،
بیماری‌هایی که ممکن است در بین شترمرغ‌ها رواج پیدا کنند را شناسایی نمایند و در نهایت از نکات متعددی بهره ببرند تا هزینه‌های پیش رو به کمترین میزان خود برسانند.
با توجه به این که یکسری هزینه ها ثابت هستند بنابراین باید بیشترین استفاده را از ظرفیت و امکانات خود ببریم تا قیمت تمام شده کاهش یافته و در نهایت سود بیشتری نصیب ما شود
به همین علت پیشنهاد ما به شما برقراری ارتباط با مشاوران و متخصصان فعال در این حوزه است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *