یونجه خوراک طیور

یونجه خوراک طیور


خریدار عمده یونجه خوراک طیور همواره باید در هنگام خرید معیار ها و پارامتر های مختلفی را مد نظر داشته باشد تا پس از خرید دچار پشیمانی نگردند. یونجه خوراک طیور تاثیر بسیار زیادی در رشد و پرورش انواع طیور و به خصوص شترمرغ دارد و همواره باید آن را در جیره غذایی انواع طیور به میزان مشخصی قرار داده تا آن را مصرف کنند.

تاثیر استفاده از یونجه در جیره غذایی طیور

شاید بسیاری از افراد اطلاعات کمی در رابطه با تاثیر مستقیم استفاده از یونجه در جیره غذایی طیور داشته باشند ولی پرورش دهندگان به خوبی می دانند که استفاده از این علوفه چه تاثیر ویژه ای بر رشد و پرورش انواع طیور خواهد داشت. یونجه به دلیل برخورداری از بسیاری از مواد مغذی نظیر کلسیم، آهن، انواع ویتامین و پروتئین می تواند تاثیر بسیار زیادی بر رشد استخوان های انواع طیور داشته باشد.

آزمایشات کارشناسان تغذیه نشان می دهد مصرف این گیاه باعث افزایش سرعت رشد انواع طیور می گردد و به همین دلیل نیز آن را در جیره غذایی انواع طیور نظیر شترمرغ قرار می دهند. یونجه خوراک طیور باعث می شود تا خوراک طیور راحت تر هضم شده و ارزش غذایی بالایی نیز دارد.

[box type=”info” align=”aligncenter” class=”” width=””]یونجه در رشد طیور تاثیر فوق العاده ای دارد و به همین دلیل در جیره غذایی طیور قرار می گیرد.[/box]

تاثیر استفاده از یونجه در جیره غذایی طیور

فواید تغذیه با یونجه تازه

باید همیشه این موضوع را مد نظر داشت که یونجه خوراک طیور و دیگر انواع گیاهان همواره باید به صورت تازه و باکیفیت بالا در جیره غذایی دام و طیور قرار گیرند تا تاثیر خود را نشان دهند. به همین دلیل نیز در هنگام خرید این گیاه باید ابتدا کیفیت و تازگی یونجه را به صورت دقیق مورد بررسی قرار داده و سپس اقدام به خرید آن نمود.

لازم است بدانید که یونجه تازه نسبت به یونجه مانده و غیر تازه دارای ارزش غذایی بیشتری بوده و علاوه بر آن نیز مشکلی برای سلامتی طیور ایجاد نخواهد کرد. از طرفی نیز بسیاری از کارشناسان جیره نویس به پرورش دهندگان شترمرغ و دیگر انواع طیور توصیه می کنند اقدام به خرید یونجه خوراک طیور تازه و باکیفیت نمایند.

[box type=”success” align=”aligncenter” class=”” width=””]بنابراین توصیه می شود پرورش دهندگان همیشه اقدام به تهیه یونجه تازه و درجه یک از مراکز عرضه نمایند.[/box]

فواید تغذیه با یونجه تازه

استفاده از یونجه خشک در رژیم غذایی طیور

در سال های اخیر استفاده از یونجه خشک در رژیم غذایی طیور در دستور کار بسیاری از پرورش دهندگان طیور قرار گرفته است زیرا وجود آن در رژیم غذایی طیور تاثیر به سزایی دارد. آزمایشات نشان می دهد که همواره قرار دادن یونجه در رژیم غذایی طیور می توان باعث افزایش سرعت رشد استخوان ها و خون سازی در بدن انواع طیور گردد.

باید این موضوع را مد نظر داشت که باید برای هر یک از انواع طیور میزان مشخصی یونجه خشک را در جیره غذایی قرار داد و به عبارتی میزان استفاده از یونجه در هر نوع پرنده ای متفاوت بوده و این میزان توسط کارشناسان جیره نویس تعیین می گردد. به طور مثال میزان یونجه خوراک طیور برای شترمرغ در هر کیلوگرم جیره غذایی بین 18 الی 20 درصد خواهد بود.

[box type=”warning” align=”aligncenter” class=”” width=””]باید همیشه این موضوع را مد نظر داشت که میزان یونجه در جیره غذایی به نوع طیور و ویژگی های آن بستگی دارد.[/box]

استفاده از یونجه خشک در رژیم غذایی طیور

خریدار یونجه خوراک طیور

خریدار یونجه خوراک طیور باید برای خرید عمده یونجه ابتدا نیاز خود را مشخص نماید و همچنین برای دریافت برنامه غذایی به سراغ کارشناسان جیره نویس برود زیرا کارشناسان جیره نویس همواره با استفاده از دانش و تجربه خود اقدام به تعیین میزان یونجه خوراک طیور مورد نیاز انواع طیور می نمایند.

پرورش دهندگان طیور نیز باید بر حسب برنامه غذایی که از کارشناسان جیره نویس دریافت کرده اند اقدام به مخلوط انواع خوراک طیور با یونجه نمایند. نسبت یونجه نسبت به دیگر انواع خوراک طیور تا حدود زیادی به سن پرنده نیز بستگی دارد همیشه مورد توجه کارشناسان جیره نویس قرار می گیرد و همواره پرورش دهندگان طیور و به خصوص مراکز پرورش شترمرغ نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]در ز مینه خرید عمده یونجه خوراک طیور می توانید از مشاوره های کارشناسان و مشاوران ما نیز بهره مند شوید.[/box]

خریدار یونجه خوراک طیور

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *