قیمت روز چرم شترمرغ در ایران

قیمت روز چرم شترمرغ

ایران یکی از بزرگترین پرورش دهندگان شترمرغ در جهان  می باشد .سود نسبتا بالای پرورش شترمرغ افرادزیادی را علاقه مند به تولید و پرورش این پرنده شگفت امگیز کرده است.
محصولات جانبی شترمرغ ار جمله کراست و چرم بازار خرید و فروش خوبی دارد ،چرم شترمرغ به دلیل فولیکول های برجسته که برروی آن قراردارد سیارزیباست و بعد از  چرم کروکودیل مقاومنرین چرم در جهان شناخته شده است.
قییمت این محصول در ایران به عوامل زیادی همچون کیفیت چرم و نسبت عرضه و تقاضا بستگی دارد .

تولید چرم شترمرغ

تولید چرم شترمرغ

باافزایش  شناخت  افراد  از شترمرغ و محصولات آن هر روز بر متقاضیان پرورش آن در شهرهای مختلف کشور افزوده می شود .
با افزایش پوست خام شترمرغ کارخانه های  چرم سازی زیادی به دباغی این پوست رود اورده اند یا به طور تخصصی آن را انجام می دهند.کیفیت چرم شترمرغ در کارخانه بسنه به موادی که در تولید این چرم به کار می برند متفاوت می باشد.

مراکز خرید چرم شترمرغ

همانطور که در بالا گفته شد چرم شترمرغ به دلیل داشتن برجستگی هایی که ناشی از محل رویش چرها می باشد زیبایی خاصی دارد با این حال این چرم بسیار مقاوم در گریدهای متفاوتی طبقه بندی می شود .
چرم شترمرغ براساس عوامل مختلفی درجه بندی می شود که مهمترین آنها عبارتند از :

  • اندازه و بزرگی :هر چه قدر سن و وزن پرنده در زمان کشتار بیشتر باشد اندازه پوست حاصل بزرگتر می باشد بهترین سن جهت کشتار شترمرغ پرواری 10 تا 12 ماه و وزن بالای 85 کیلو گرم می باشد.
  • پرکنی شترمرع :اگر سن کشتار دوازده ماهگی باشد و و یکبار در شش ماهگی پرکنی انجام شود هولیکول های روی پوست برجته تر می باشد که باعث افزایش کیفیت و زیبایی چرم می شود .
  • نحوه پوست کنی: رعایت صحیح خط برش و دقت سوراخ نکردن چوست باعث افزایش کیفیت ان می شود.
  • نگهداری صحیح :شستشو و نمک سود کردن صثحیح پوست و نیز نگهداری در مکان سرد مانع از فساد و میکروبی شدن پوست می شود.

در حال حاضر  کارخانه دباغی و شرکت های بازرگانی زیادی خرید و فروش چرم شترمرغ را بدون واسطه و به صورت مستقیم انجام می دهند .بنابراین جهت خرید در حجم بال سعی کنید مستقیم و بدون داسطه خرید خود را انجام دهید تا از لحاظ قیمت و کیفیت اسوده خاطر باشید.

موارد کاربرد چرم شترمرغ

موارد کاربرد چرم شترمرغ

بیشترین کاربرد  این چرم  در تولید کیف ، کفش،کمربندو… می باشد .گارگاه های تولیدی زیادی به طور اختصاصی و یا در کنار دیگر چرمها از چرم شترمرغ برای تولید محصولات خود استفاده می کنند.
موارد استفاده دیگر چرم زیبای شترمرغ که موارد لاکچری و خاص محصوب می شود استفاده به غنوان روکش صندلی و استفاده بر روی رینگ اسپرت ها و… می باشد.

پوست ساق پای شترمرغ به خاطر نقش ونگار روی آن بعد از دباغی وتبدیل به چرم بسیار شیک و زیبا می شوند که استفاده از آن در تهیه محصولات زیبایی خیره کننده ای به محصول می بخشد.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *