تولید پر سوزنی شترمرغتولید پر سوزنی

پر سوزنی شترمرغ چگونه نولید می شود ؟ آیا تولید پر سوزنی شترمرغ مقرون به صرفه هست یا خیر ؟

پر سوزنی شترمرغ با استفاده از شاهپر های شترمرغ تولید می شود . شترمغ حیوانی بسیار شگفت انگیز می باشد که تقریبا از تمام اجزاء بدنش استفاده می شود یکی از کاربرد ترین آنها پرهای شترمرغ می باشد .

شترمرغ ها معمولا در وزن 85 تا 100 کیلو گرم برای کشتار مناسب هستند ،در ایران پرورش دهنده گان شترمرغ با ستفاده از خوراک با کیفیت و همچنین مکمل های غذایی قوی  سن کشتار را به 7 الی 8 تا ماه رسانده اند .

البته در کشورهای آفریقایی سن کشتار 12 الی 14 ماهگی می باشد دراین سن پرها کاملا رسیده هستند و از حالت جوجه ای در آمده اند و کیفیت بسیار خوبی دارند همچنین پوست شترمرغ در این از کیفیت بیسار بهتری برخوردار می باشد .

اما درایران چون سن گشتار بسیار پایین می باشد و رشد پرها و پوست کامل نشده است کیفیت مطلوبی ندارند .

پس از کشتار شترمرغ به سرعت پرکنی می شود اینکار قبل از سرد شدن بدن شترمرغ باید انجام شود تا دراثر کشیدن پرها جای آن سوراخ نشود . سپس پرها به کارگاه فراوری پر منتقل می شوند تا پس از شستشو و ضدعفونی آماده برای مصارف گوناگون شوند که یکی از آن مصارف تولید پر سوزنی می باشد .

رنگ امیزی پر شترمرغ جهت تولید پر سوزنی

پر شترمرغ

پرشترمرغ در جنس و سنین مختلف متفاوت می باشدتاقبل از یک سالگی پرها در دو جنس نر و ماده به یک شکل می باشد اما بعد از آن پر در جنس نر مشکی می شود و در جنس ماده خاکستری می شود .

پرهای مناسب برای تولید پر سوزنی شاهپرها می باشند که در روی بال قراردادرند و بع رنگ سفید ،ابلق وگاها مشکی می باشند .

پس از ورود پرها به گارگاه ابتدا ساقه های اضافی و انتهایی شاهپر بریده می شوند تا کار شستشو راحتر انجام شود پس از ضدعفونی وشستشو خشک شده و تفکیک می شوند پرهای که تیره گی بیشتری دارند جهت رنگ مشکی بکار می روند و پرهای که ابلق ضعیفتری هستند و همپنین پرهای سفید جهت رنگ آمیزی جدا می شوند .

برای رنگ کردن انها می توان از رنگ های جوهری مخصوص نخ و لباس استفاده کرد .

قیمت پر سوزنی شترمرغ در مهرماه 1402قیمت پر سوزنی شترمرغ

با توجه به بازار آشفته شترمرغ در سه چهار سال اخیر قیمت محصولات آن نیز همواره در حال افزایش می باشد . تا چند سال قبل بسیاری از پرورش دهندگان پر و پوست را به عنوان ضایعات دور میرختند ولی طی حدودا 2 الی 3 سال قیمت پر و پوست شترمرغ بسیار افزایش یافته بنابراین روی قیمت محصول نهایی نیز اثر گذاشته است.

در این تاریخ قیمت پر سوزنی شترمرغ در فروش عمده از متری 60هزار تومان برای سایز 8 سانت شروع می شود و تا حدود 90 تا 100 هزار تومان برای سایز 15 سانت ادامه دارد

فروش عمده پر سوزنی برای لباسپر سوزنی برای لباس

خرید پر سوزنی برای لباس به صورت  عمده باید ازتولیدی و کارگاه های پر شترمرغ انجام شود تا قیمت ان مناسبتر باشد .

مجموعه ایرامو IRAMO با کادری مجرب پر سورنی شترمرغ را در رنگبندی و با کیفیت عالی تولید می کند .جهت سفارش و یا مشاوره می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *