فروش انواع خوراک شتر مرغ

فروش انواع خوراک شتر مرغ ، این حیوان به صرفه و نشخوارکننده که در سنین مختلف زندگی اش غذای مختلفی می خورد در مراکز متعددی صورت می گیرد و پرورش دهندگان شتر مرغ می توانند با مراجعه به نمایدگی فروش انواع خوراک شتر مرغ بهترین کیفیت را تهیه کنند.
جثه بزرگی که شترمرغ دارد نیاز به غذا را در او افزایش می دهد و این حیوان نشخوار کننده می باشد که بیشتر غذای آن را یونجه ذرت و علوفه تشکیل می دهند و آن را پرنده بی پرواز می نامند.

فروش انواع خوراک شتر مرغ

پرورش شترمرغ

این حیوان بومی آفریقا بوده ولی کشور های دیگر کم کم به پرورش شتر مرغ روی آوردند زیرا حیوانی به صرفه می باشد و می توان از تمام اعضای بدن آن استفاده نمود به طور مثال موارد زیر را بخوانید

  • پوست این حیوان برای تهیه چرم
  • گوشت قرمز و لذیذ این حیوان برای تغذیه
  • روغن آن برای درمان بیماری های متعدد
  • مغز و قرنیه و زانوی این حیوان

دستگاه گوارش این حیوان بسیار تکامل یافته می باشد و به راحتی می تواند فیبرهای مواد غذایی را جذب کند و از بخش های اصلی تغذیه ی این حیوان فیبر می باشد.
پرورش شتر مرغ در مناطق مختلفی از جهان صورت می گیرد و آب و هوای ایران نیز برای پرورش این حیوان مناسب بوده و به طور گسترده ای این حیوان را رشد می دهند.
به طور کلی هرچه آب و هوا گرم و خشک تر باشد برای زندگی این حیوان مساعد تر بوده و وجود مزارع بزرگ برای چریدن این حیوانات ضروری است.
محل پرورش شتر مرغ و همچنین تغذیه آن و روش های جوجه کشی از آن ها از مهم ترین مواردی است که باید مطلع شوید.

فروش انواع خوراک شتر مرغ

تغذیه و خوراک شتر مرغ

تغذیه شتر مرغ بیشتر بستگی به ناحیه ای دارد که در آن پرورش می یابد و از منطقه ای به منطقه ای دیگر تفاوت می یابد.
می توان گفت بیشترین درصد غذای شتر مرغ را یونجه و ذرت تشکیل می دهد و باید همچون پرندگان در کنار غذای انها مقداری سنگریزه قرار دهید برای هضم بهتر غذا.
جوجه های شتر مرغ تا یک الی 2 روزگی نیازی به غذا ندارند، شتر مرغ های بزرگ عادت دارند پس از غذا مقداری آب بنوشند به همین علت مقداری کثیف کاری دارد.
اگر در تغذیه این حیوان سهل انگاری کنید و نیاز های آن را برآورده نکنید موجب تضعیف آن ها می شوید و بهتر است با توجه به فصل تغییراتی در غذای آنها ایجاد کنید مثلا در زمستان به آنها سویا بدهید.
در زمان جوجه کشی بیشتر از هرزمان دیگری تغذیه اهمیت دارد و باید غذای آن ها را مطابق جیره بندی با افزودن میزانی کلسیم به آن ها ارائه دهید.

فروش انواع خوراک شتر مرغ

فروش انواع خوراک شترمرغ

از آنجایی که شتر مرغ نیز مانند نشخوارکنندگان تغذیه می کند و بخش مهمی از هزینه های پرورش شتر مرغ صرف خوراک آن می شود در تهیه آن ها باید دقت شود.
برای اینکه جیره خوبی برای تغذیه داشته باشید باید موارد زیر در آن باشد

  • علوفه مانند یونجه
  • غلاتی چون ذرت
  • منابع پروتئین
  • مواد معدنی
  • ویتامین
  • مخمر و اسیدآمینه

برای خرید بهترین کیفیت مواد غذایی بهتر است به مراکز فروش انواع خوراک شتر مرغ مراجعه نموده و مرغوب ترین انواع آن ها را میزان لازم تهیه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *