چربی شترمرغ

حتما شنیده اید که شترمرغ از معدود جاندارانی است که از تمامی اجزای آن می توان بهره برد. یکی از اجزای مورد استفاده چربی شترمرغ است که از آن در تهیه روغن شترمرغ و درمان امراض مفصلی و تسکین درد و مانند آن استفاده کرد. می توان با خرید این محصول پر فایده با قیمت مناسب از موارد کاربردی آن بهره مند شد.

چربی شترمرغ

فروش چربی شترمرغ

چربی شتر مرغ از موارد پر کاربردی ست که از آن در تولید روغن شتر مرغ استفاده می کنند. این چربی در دمای معمولی به مرور زمان به حالت نیمه مایع در می آید و همچنین حاوی امگا 3، 6 و 9 است.
چربی شترمرغ ریزمولکول می باشد و در زمان بسیار کمی جذب بدن می شود به همین دلیل در کمترین زمان بیشترین تاثیر را می گذارد.
ذکر این نکته حائز اهمیت است که به منظور خریداری این ماده ارزشمند می بایست به نکات بهداشتی و همچنین مراکز معتبر فروش آن توجه بسزایی کرد.

 چربی شترمرغ

کاربرد های چربی شترمرغ

خواص بسیاری را می توان برای چربی شتر مرغ در نظر گرفت که البته میزان این خواص و تاثیرگذاری آن ها بسته به نوع نگهداری شترمرغ و همچنین تغذیه آن متفاوت است. اما به طور کلی می توان موارد زیر را برای کاربرد چربی شتر مرغ در نظر گرفت:

  • کاربرد در لوازم آرایشی
  • کاربرد در برخی لوازم بهداشتی
  • کاربرد در تسکین درد
  • التیام زخم ها
  • درمان سوختگی

چربی شترمرغ

انواع چربی شترمرغ

به طور کلی چربی شترمرغ را می توان به دو نوع معمول و غیر معمول دسته بندی کرد.
منظور از چربی معمول آن است که از آن می توان در تهیه روغن شتر مرغ استفاده کرد که به دو دسته زیر تقسیم می شود:

  • چربی های حفره شکمی: بیشترین مقدار چربی داخل بدن شتر مرغ را شامل می شود و چیزی حدود 4 تا 5 کیلوگرم را شامل می شود.
  • چربی های زیر پوست: میزان کمتری از چربی شترمرغ را شامل می شود چیزی حدود 1 تا 2 کیلوگرم آن اما از نظر خاصیت تفاوتی با چربی حفره شکمی ندارد.

اما چربی های غیر معمول چگونه اند؟ این نوع از چربی ها میزان بسیار اندکی از چربی های شترمرغ را شامل می شوند و از استخوان و قلم شتر مرغ بدست می آید.
روغن گرفن از این نوع چربی اصلا معمول نمی باشد و روندی پر هزینه با مشکلات متعدد را شامل می شود اما لازم به ذکر است که روغنی که از چربی قلم شترمرغ تهیه می گردد از خاصیت بالایی برخوردار می باشد.

قیمت فروش چربی شترمرغ

نمی توان قیمت ثابت و مشخصی را برای آن در نظر گرفت به این دلیل که قیمت آن بیشتر بستگی به کیفیت و فاکتورهای بهداشتی آن دارد. طبیعتا گران ترین چربی متعلق به چربی بدست آمده از قلم شتر است زیرا که بیشترین مشکلات تهیه را داراست و روندی هزینه بر می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *