فروش پر شترمرغ

با افزایش مزارع تولید شترمرغ در استانها و شهرهای مختلف کشور  ایران جزء بزرگترین تولیدکنندگان این پرنده خارق العاده در جهان شده است .
طی سه دهه از ورود شترمرغ به ایران ،پرورش ان در اکثر استانها همه گیر شده است و هرروزه به مشتاقان تاسیس مزارع شترمرغ در اندازه های کوچک و بزرگ افزوده می شود .
با افزایش تولید شترمرغ محصولات جانبی هم افزایش یافته است . بنابراین کسب و کارهای جدید برای خرید و فروش آن ایجاد شده است.پر شترمرغ یکی از محصولات شترمرغ می باشد که کاربرد زیادی درایران و سایر کشورها دارد.

قیمت پر شترمرع

فروش پر شترمرغ برای صادرات

مانند اکثر کالاها ، قیمت پر شترمرغ نیز برا اساس کیفیت ،”نحوه فروش و نسبت عرضه به تقاضا  تعیین می شود .
پر شترمرغ در بین پرندگان دارای بیشترین تنوع و کیفیت می باشد .نحوه فروش پر شترمرغ به صورت های مختلفی انجام می شود .
شترمرغ بسته سن و جنس پرهای متفاوتی تولید می کند بطور مثال تا قبل از ده ماهگی دارای پرهای خاکستری و قهوه ای با نوک طلایی دارند که کیفیت چندان بالایی ندارند بنابراین هر چه قدرسن شترمرغ بیشتر شود کیفیت پرهای حاصله بهتر می شود بنابراین از قیمت بالاتری برخوردار می شوند.

نحوه فروش پر شترمرغ

همانطور که در بالا گفته شد پر شترمرغ دارای تنوع زیادی می باشد که باعث تنوع در خرید وفروش آن شده است.
عوامل موثر  برکیفیت پر شترمرغ

  • سن شترمرغ:  شترمرغ در سنین مختلف دارای پرهای متفاوتی می باشد معمولا پر شترمرغ با در رمان پرکشی بدست می اید  ویا بعد از کشتار .
    شترمرغ در وزن 85 کیلو به بالا کشتار می شود سن کشتار در کشورهای افریقایی بین 10 تا 14 ماهگی می باشد که در این سن پرنده دارای پر های با کیفیت می باشد و معمولا از پرهای جوجه گی وبی کیفیت خبری نیست .
    اما در ایران متاسفانه با تغذیه های قوی سن کشتار را پایین اورده و معمولا در 7 الی 10ماهگی اتفاق می افتد بنابراین کیفیت بالایی ندارند.
  • جنس شترمرغ : از یک سالگی به به بعد پرهای جوجه گی ازبین رفته و پرهای باکیفیت بهتر جای انهارا می گیرد با افزایش سن رنگ و کیفیت انها بهتر می شود
    پر شترمرغ در جنس نر مشکی و در جنس ماده خاکستری می باشد.

کاربرد پر شترمرغ

پر شترمرغ با توجه به تنوع زیاد ان کاربرد های فراوانی دارد

  • ساخت گردگیر پر شترمرغ: بیشترین مصرف پر شترمرغ مخصوصا پر بدن شترمرغ جهت ساخت گردگیر یا داستر شترمرغ می باشد پر شترمرغ به دلیل خاصیت الکتروستاتیک قادر به جذب گردوغبار روی اجسام می باشد.

گردگیرپر شتر مرغ

  • ترئین و دوخت لباس: از پر شتر مرغ به صورتهای متفاوتی در دوخت وتزئین لباس استفاده می شود
  • تزوین و دکوراسیون : از پر شترمرغ مخصوصا از شاهپر های بلند و زیبا در تزئینات منزل،ساخت آبازور و لوستر و علامات مذهبی

فروش پر شترمرغ برای صادرات

به دلیل افزایش پرورش شترمرغ و به تبع آن افزایش پر شترمرغ،و تفاوت قیمت آن با کشورهای دیگر ، متقاضیان زیادی از کشورهای همسایه برای خرید آن وجود دارد.کشور عراق یکی از خریداران عمده گردگیر پر شترمرغ می باشد و صادرات داستر شترمرغ به کشور عراق رونق زیادی دارد.
کشور لبنان و ترکبه بیشتر خریدار پرهای با کیفیت شترمرغ به صورت سورت شده می باشند.فروش پر شترمرغ برای صادرات

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *