تخم شترمرغ نطفه دار

تخم شترمرغ نطفه دار


خرید تخم شترمرغ نطفه دار

خرید وفروش تخم شترمرغ نطفه دار

خرید و فروش تخم شترمرغ نطفه دار در بازار توسط بسیاری از تاجران و فعالان حوزه فرآورده های شترمرغ و همچنین پرورش دهندگان شترمرغ انجام می شود.

تخم شترمرغ نیز از جمله فرآورده های مهم شترمرغ بوده که  علاوه بر اینکه جهت جوجه کشی وکار های هنری کاررد فراوانی دارد در صنایع غذایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
اما نوع نطفه دار تخم شترمرغ بیشتر برای تکثیر شترمرغ و تولید جوجه شترمرغ مورد استفاده قرار می گیرد.
تخم شترمرغ نطفه دار در بازار توسط مراکز تخصصی و همچنین پرورش دهندگان شترمرغ به مشتریان و تولیدکنندگاه جوجه شترمرغ عرضه شده و شرایط فروش آن ها کاملا متناسب با مشخصه های کیفی و کمی آن تعیین می گردد.

 فروش تخم شترمرغ نطفه دارقیمت تخم شترمرغ نطفه دار

به طور کلی دو نوع تخم شترمرغ وجود دارد که شامل تخم شترمرغ نطفه دار و تخم شترمرغ بدون نطفه می باشند که هر کدام نیز دارای کاربرد های خاصی می باشند.
تخم شترمرغ بدون نطفه محصولات در صنایع غذایی و به خصوص در قنادی ها مورد استفاده قرار می گیرد.
در حالی که از تخم شترمرغ نطفه دار بیشتر در صنایع جوجه کشی و تولید جوجه شترمرغ استفاده می شود.
البته تشخیص تخم شترمرغ نطفه دار و بدون نطفه از روش های نور بینی و تجهیزات مخصوص امکان پذیر است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]امروزه واحد های زیادی در زمینه جوجه کشی شترمرغ فعالیت دارند و اقدام به خرید تخم شترمرغ نطفه  دارمی کنند.[/box]

 

خرید و فروش تخم شترمرغ نطفه دار

قیمت تخم نطفه دار شترمرغ

خرید و فروش فرآورده های مختلف شترمرغ از جمله تخم شترمرغ در بازار توسط تاجران زیادی انجام می شود.
تجارت تخم شترمرغ نطفه دار و بدون نطفه از سود های بسیار خوبی برای تاجران این حوزه به همراه دارد.
البته برای تجارت تخم شترمرغ نیاز به آگاهی از اطلاعات تخصصی در زمینه مشخصه های کیفی و کمی شترمرغ است.
وزن، رنگ، اندازه، نژاد و… همه از جمله معیار های کیفی و کمی تخم شترمرغ بوده که باید در تجارت آن مد نظر داشته و به آن ها توجه بسیار ویژه ای داشت.

تشخیص نطفه دار بودن تخم شترمرغ تشخیص نطفه دار بودن تخم شترمرغ

بعد از جمع آوری تخم شترمغ از مزرعه و ضدعفونی کردن آن وهمچنین مشخص شدن کیسه هوا به اتاق نگهداری تخم منتقل می شود که باید تمیز و شرایط دما و رطوبت متاسبی باشد .
حداکثر زمان نگهداری تخم شترمرغ به جهت حفظ کیفیت و نطفه داری ، خدودا 7 الی 10 روز می باشد که باید شرایط دما و رطوبت مناسب  برای آن فراهم باشد .
پس از جمع آوری تخمها معمولا هفته ای تخم وارد دستگاه جوجه کشی می شود که پس از طی مدت حداقل 15 روز می توان عمل کندلینگ یا نطفه سنجی را انجام داد که وسیله مورد نیاز تنها یک چراغ قوه قوی با نور متمرکز می باشد .
با نوردهی تخم از قسمت بالای تخم در صورت نطفه دار بودن یک حلقه سیاهرنگ در وسط تخم ایجاد می شود که با گذشت روزها حلقه بزرگتر شده تا جایی که کل تخم بجز کیسه هوا  سیاه می شود که نشانه رشد جنین می باشد .

در صورتیکه تخم مثل روز اول روشن باشد نشانه عدم ایجاد نطفه می باشد که باید از دستگاه خارج شود.

فروش پوکه تخم شترمرغفروش پوکه تخم شترمرغ

پس از خروج تخم های بی نطفه از دستگاه جوجه کش، با ایجاد یک سوراخ تمیز   و کوچک (کمتر از یک  سانتیمتر)  محتویات داخل تخم را که قبل از سوراخ کردن به خوبی هم زده ایم را تخلیه میکنیم .
بعد ازتخلیه کامل حتما پرده نازکی که از داخل به پوسته پسبیده را هم از تخ جدا کنیم سپس تمیز شستشو داده و خشک می کنیم تا برای فروش ویا انتقال به کارگاه هنری جهت خلق آثار ارزشمند از قبیل نقاشی، کنده کاری و….  مورد استفاده قرار گیرد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *