پرورش شترمرغ نیاز به دانش و اطلاعات کافی در این زمینه دارد. در این حوزه باید اطلاعات کامل و به روز از نحوه نگهداری و فراهم آوردن شرایط رشد این پرندگان داشته باشید. در این مقاله به صورت اجمالی برخی از عوامل تاثیرگذار در پرورش هر چه بهتر انواع شترمرغ مولد تهران را بررسی می کنیم. همچنین نرخ روز و عوامل تاثیرگذار در افزایش قیمت خرید و فروش شترمرغ نر و ماده را معرفی خواهیم کرد.

نرخ روز شترمرغ مولد تهران

نحوه پرورش شترمرغ مولد تهران

نحوه پرورش شترمرغ مولد تهران اولین و مهمترین گام در فرآیند پرورش شترمرغ و ایجاد گله، تعیین جنسیت این پرندگان و استفاده از آنها در گله به نسبت مناسب است.
به طور استاندارد به نسبت هر دو شتر مرغ ماده باید یک شترمرغ نر در گله وجود داشته باشد. اگر قصد آغاز ورود به این حرفه را دارید و تقریباً تخصص زیادی در این رشته ندارید، توصیه می کنیم با خرید شترمرغ های 12 تا 14 ماهه کار خود را آغاز کنید. چرا که پس از گذشت چند  ماه آنها به باروری خواهند رسید و دیگر نیازی به صرفه هزینه اضافی نخواهید داشت.

برای اینکه بتوانید در صنعت پرورش شترمرغ مولد موفق باشید باید اطلاعات کامل و جامعی از شرایط نگهداری، تغذیه و … داشته باشید. برای این منظور برخی از مهمترین موارد که باید مدنظر قرار دهید عبارتند از:

  • محیط نگهداری شترمرغ مولد: به ازای پرورش هر شترمرغ باید حدود 15متر مربع فضای سرپوشیده در نظر بگیرید. برای هر شترمرغ نیز حدود 250 متر مربع فضای باز یا گردشگاه نیاز خواهد بود.
  • تغذیه شترمرغ: تغذیه شترمرغ ها بر کیفیت تخم آنها و همچنین تشکیل نطفه تاثیر مستقیم دارند. شترمرغ های مولد باید در دوره قبل و بعد از تخم گذاری از جیره مناسب بهره مند شوند. کلسیم، فسفر، مواد معدنی و پتاسیم از جمله موادی هستند که باید در تغذیه آنها به میزان کافی وجود داشته باشد.
  • آشیانه شترمرغ: در دوره تخم گذاری باید برای هر دو شترمرغ یک آشیانه در نظر گرفته شود. در غیر اینصور شاهد تخمگذاری آنها در محیط های دیگر خواهید بود که در نتیجه افزایش تلفات تخم ها را به همراه دارد.

مراکز فروش شترمرغ مولد تهران

مراکز فروش شترمرغ مولد تهران همانطور که اشاره شد پرورش انواع شترمرغ مولد در تهران یا دیگر مناطق کشور نیاز به دانش کافی دارد.
در نظر گرفتن شرایط محیطی و آب و هوایی هر منطقه نیز اهمیت زیادی در روند موفقیت شما خواهد داشت. از سوی دیگر قیمت و نرخ شترمرغ های مولد فاکتور مهمی دیگری در افزایش یا کاهش خرید و فروش آنها دارد.

بدون شک سن شترمرغ، عدم داشتن بیماری های خاص، رشد مناسب آنها و تعداد هر قطعه در سفارشات از موارد تاثیرگذار در قیمت و نرخ فروش آنها است. در این مرکز به صورت تخصصی انواع شترمرغ مولد، نر و شترمرغ های گوشتی با قیمت مناسب برای خریداران عمده در سراسر کشور ارسال می شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *