پرورش شترمرغ امروزه به یکی از بحثهای اصلی تولیدات دامی در کشور تبدیل شده است. اگر از زوایای مختلف به پرورش شتر مرغ نگاهی بیاندازیم، می بینیم که این حرفه برای افراد آشنا با اصول نگهداری آن سودآور است. تولیدی انواع جوجه شتر مرغ یکروزه با استفاده از تجهیزات جوجه کشی اقدام به عرضه این جوجه ها به بازار نموده است. جوجه شترمرغ یک روزه در صورت مراقبت صحیح به سرعت رشد کرده و پرورش دهنده را از مزیتهای خود بهره مند می نماید.

تولیدی انواع جوجه شترمرغ یک روزه

اطلاعاتی درباره جوجه شترمرغ یک روزه

اطلاعاتی درباره جوجه شترمرغ یک روزه پرورش دام و طیور در کشور ما که شرایط آب و هوایی و جغرافیایی مناسب و مطلوبی دارد، همواره رونق داشته است. آنچه امروزه به عنوان یکی از سودآورترین و مناسبترین نوع از این حرفه شناخته شده است، پرورش شترمرغ می باشد که خود به انواع مختلفی تقسیم می شود. برای مثال در این باره می توان به پرورش شترمرغ مولد و یا تخم گذار و شترمرغ پلواری اشاره کرد.
اما عده دیگری از افراد هستند که خرید جوجه شترمرغ یکروزه را به صرفه تر از نمونه های دیگر می دانند؛ جوجه شتر مرغ ها رشد بسیار سریعی دارند. در یک ماه ابتدایی تولد آنها نیاز به فضای وسیع وجود ندارد و می توان آنها را در یک محدوده 10 در 2 هم نگهداری کرد اما یا گذشت زمان نه چندان طولانی جای بیشتری برای زیست می خواهند.
منابع تامین گرما برای سلامت و حفاظت از آنها بسیار مهم است. جوجه های یک روزه به سالنهای سرپوشیده با هوای گرم نیاز دارند. کارگری که مشغول به نگهداری از آنها هستند، حداقل 5 مرتبه در روز باید به آنها سرکشی نموده و از کیفیت نگهداری مطمئن شوند.
تمیز کردن محل نگهداری از آنها از مهمترین عواملی ست که بر سلامتی تاثیرگذار است. البته نقش این مسئله در کنار اهمیت به تامین آب سالم و تمیز، در کنار جیره غذایی کامل و مقوی مطرح بوده و در صورت کوتاهی آسیبهایی جوجه های یکروزه را تهدید می نماید.
تغذیه جوجه ها باید به گونه ای باشد که انواع مواد معدنی و پروتئین در کنار ویتامینها به بدن جوجه رسیده و نیاز او را رفع نماید.

خرید انواع جوجه شترمرغ یک روزه

خرید انواع جوجه شترمرغ یک روزه خرید انواع جوجه شتر مرغ یک روزه به عنوان روشی عالی و کم هزینه در پرورش شتر مرغ مطرح است. افراد با خرید شترمرغ یک روزه و نگهداری در شرایط ایده آل از آنها، به زودی می توانند به سودآوری اقتصادی دست یابند.
انواع شترمرغ بویژه جوجه شترمرغ در صورت مراقبت و تامین نیازهای اولیه، به خوبی می تواند پرورش دهنده را به لحاظ اقتصادی تحت پوشش قرار دهد؛ بنابراین خرید این جوجه ها اهمیت دارد و به موفقیت بیشتر در این حوزه کمک خواهد کرد.
در صورت رعایت اصول بهداشتی و کیفی در پرورش جوجه شترمرغ ها می توان نرخ مرگ و میر در آنها را به حداقل رسانید و بدین ترتیب گامی مثبت در نگهداری جوجه شترمرغ یک روزه برداشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *